Законопроєкт про Нацкомісію у сфері транспорту не відповідає очікуванням бізнесу – ЄБА
Новини, Інфраструктура

Законопроєкт про Нацкомісію у сфері транспорту не відповідає очікуванням бізнесу – ЄБА

Експерти Європейської Бізнес Асоціації проаналізували зареєстрований у парламенті законопроєкт №2699 про Національну комісію з питань регулювання транспорту (НКРТ) та дійшли до висновку, що документ варто доопрацювати. Про це повідомляє пресслужба ЄБА.

“По-перше, на переконання представників бізнес-спільноти, запропонована законопроєктом модель НКРТ не передбачає жодних гарантій незалежності цього органу. Неупередженість НКРТ має гарантуватися реальною наявністю спеціального статусу цього органу, особливим порядком добору, призначення та звільнення голови та членів НКРТ (а саме – конкурсною комісією, яка має формуватися за квотним принципом від різних гілок влади), особливим порядком фінансування органу та прийняття рішень”, – йдеться у повідомленні.

По-друге, вважають у ЄБА, запропонована законопроєктом концепція передбачає надання НКРТ надто широкого кола повноважень. Зокрема, встановлення цін та тарифів для суб’єктів господарювання, що провадять діяльність на суміжних ринках і здійснення державного нагляду за їх дотриманням.

“Потенційно державне регулювання НКРТ буде поширене на послуги з перевезення вантажів морським, річковим видом транспорту, навантаження/вивантаження вантажів, складування, агентування, експедирування тощо, ціни на які наразі є вільними”, – зазначили у пресслужбі.

Таким чином, на переконання експертів Комітету Асоціації, запропонований підхід йде у розріз із метою створення незалежних регуляторів, діяльність яких пов’язується з регулюванням монопольних, а не конкурентних ринків.

“По-третє, бізнес-спільнота не підтримує запропоновану модель фінансування діяльності НКРТ, яка, на думку експертів Асоціації, виключає незалежність новостворюваного регулятора. Оскільки розмір фінансування НКРТ напряму залежить від рівня чистого доходу суб’єктів природної монополії, відтак НКРТ може бути зацікавлена встановлювати більш високі тарифи, а не переглядати їх обґрунтованість та співмірність. До того ж, фінансування НКРТ передбачається за рахунок не тільки суб’єктів природних монополій, а й інших учасників ринку, коло яких залежатиме від рішень НКРТ”, – зауважили у пресслужбі.

На думку компаній-членів Комітету Асоціації, законопроєкт передбачає фінансування діяльності НКРТ у непрозорий спосіб – за рахунок внесків на регулювання, розміри ставок яких чітко не регламентовано, а методику їх розрахунків визначатиме, власне,  НКРТ  у невизначений законопроєктом спосіб.

Водночас експерти Комітету з логістики готові надати експертну підтримку при доопрацюванні законопроєкту.

Нагадаємо, 28 грудня 2019 року у Верховній Раді був зареєстрований проєкт Закону №2699 «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту».

Опитування

[democracy id=”16″]

Дякуємо за відповідь!

Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також