Новини, Порти

За півроку вантажообіг порту Південний склав 10,6 млн тонн

Мінекономіки підготувало пілотний проєкт із локалізації виробництва в секторі машинобудування, який зараз перебуває на стадії обговорення й консультацій з підприємцями і міжнародними партнерами. Урядовий комітет його підтримав. Про це в інтерв’ю виданню Інтерфакс-Україна розповів міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Ігор Петрашко.

«Через втрату тимчасово окупованої території Україна не може виробляти локомотиви, але може виготовляти 50% запчастин. Хочете велике держзамовлення — будь ласка, 50% українських деталей. Ви ж берете ці компоненти в Німеччині, Франції? Беріть 50% наших підрядників», – зазначив міністр.

Петрашко також зазначив, що цей проєкт нічиїх прав не порушує. Також він наголосив, що підтвердження локалізації буде відбуватися прозоро і в автоматичному режимі. Планується використати подібний механізм з програми  компенсації частини вартості купівлі сільгосптехніки українського виробництва, яка є успішною.

«Має бути й буде проста процедура з простою кількістю документів. По суті, заявний принцип. Звертаються в якийсь орган чи в Міністерство економіки. Перевіряються певні речі, прозорий реєстр з компаніями вивішується, що вони відповідають критеріям. Тоді компанія, яка має локалізацію (іноземна чи українська — не має ніякого значення) отримує можливість цього нецінового, як ми називаємо, критерію», – розповів Петрашко.

Міністр додав, що парламентський комітет з економічного розвитку запропонував законопроєкт з більш глибокою локалізацією, який також наразі обговорюється.

Нагадаємо, що в Європейському Союзі попередили про негативні наслідки введення Україною локалізації при держзакупівлях у галузі машинобудування. Мовляв,  введення проєкту щодо здійснення закупівель техніки галузі машинобудування з підтвердженим ступенем локалізації виробництва є порушенням взятих Україною зобов’язань у рамках Світової організації торгівлі.

Нагадаємо, 18 червня на Урядовому комітеті схвалили пілотний проєкт зі здійснення закупівель техніки галузі машинобудування з підтвердженим ступенем локалізації виробництва.

 

Читайте також