За квітень Укрзалізниця перевезла майже 350 тис. навантажених вагонів — ГІОЦ
Новини, Тарифи, Укрзалізниця

Європейська бізнес асоціація закликала доопрацювати новий договір на вантажні перевезення

В Європейській бізнес асоціації вважають, що оновлена редакція договору УЗ на вантажні перевезення потребує доопрацювання. Про це повідомляється на сайті асоціації.

В асоціації заявляють, що вдячні за врахування низки суттєвих зауважень, проте звертають увагу на методику нарахування плати за користування власними вагонами Перевізника.

“Наразі плата нараховується за прогресивною тарифною сіткою залежно від кількості годин користування вагоном. У новому ж договорі пропонується розраховувати плату за використання вагонів за добу. За підрахунками експертів Асоціації, таке нововведення може збільшити витрати вантажовідправників більш ніж в 6-7 разів або на 30-40 грн/тонну. Отже, асоціація пропонує залишити чинний порядок оплати користування вагонами Укрзалізниці”, – ідеться в повідомленні.

Також експерти асоціації наполягають на виключенні значення «Тдод» з оплачуваного часу використання вагонів:

“Коефіцієнт Тдод – це додаткова одна доба до терміну доставки вантажів, необхідна для формування вантажного поїзду й оформлення супровідних документів. На практиці застосування «Тдод» означає дві додаткові доби за використання власного вагону перевізника (у вантажному та порожньому рейсах). На нашу думку, потрібно чітко розмежувати зону відповідальності за перевізний процес: замовник – за вантажні операції, Укрзалізниця – за строк доставки”.

Крім цього, в ЄБА закликають доповнити договір положенням, що встановлять відповідальність перевізника за пошкодження вагонів замовника, аби збалансувати межі відповідальності замовника та перевізника.

Зауважимо, 31 травня УЗ оприлюднила нову редакцію договору на вантажні перевезення. Сам договір має вступити в силу з 1 липня.

Нагадаємо, наприкінці лютого Перевізник оприлюднив перший проєкт договору з організації перевезення вантажів. Він мав “запрацювати” з 1 квітня. Проте через скарги бізнесу та карантин УЗ відклала введення його в дію до 1 червня, аби врахувати зауваження. Проте Укрзалізниця не встигла його доопрацювати до 1 червня.

Читайте також