Новини, Перевезення, Рухомий склад

Внаслідок уніфікації тарифів на порожній пробіг вагонів витрати бізнесу зростуть на 4-5 млрд грн/рік

У разі прийняття наказу, яким пропонується уніфікація тарифів на перевезення порожніх вагонів, бізнес втратить 4-5 млрд грн на рік. Про це повідомляється на сайті  Європейської Бізнес Асоціації.

“Уніфікацію тарифів для різних класів вагонів пропонується проводити в два етапи – з 1 вересня 2020 року та 1 січня 2021 року. Перший етап передбачає вирівнювання та встановлення єдиного тарифу порожнього пробігу для всіх класів вагонів, а другий – індексацію тарифу для всіх видів вантажів. За оцінками учасників Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації, сумарне зростання тарифів для бізнесу з 2021 року складе +69%”, – ідеться в повідомленні.

В ЄБА підрахували, що у разі прийняття цього документу додаткові витрати бізнесу на першому етапі складуть 1,2 млрд грн/рік, а на другому етапі досягнуть 4-5 млрд грн/рік, що може принести Укрзалізниці додатковий дохід від вантажних перевезень на рівні 8-10% на рік.

“Безперечно, система тарифів Укрзалізниці потребує комплексного перегляду. Однак для цього спочатку необхідно створити незалежний регулятор – Національну комісію з питань регулювання транспорту. Уніфікувати чинні застарілі тарифи в умовах явної необхідності перегляду всієї системи ціноутворення є недоцільним”, – ідеться в заяві Асоціації.

До того ж, на переконання експертів Асоціації, уніфікація тарифів на порожній пробіг не призведе до очікуваного зростання доходів Укрзалізниці. Таке рішення може призвести до потенційного зниження вантажопотоку на 3% або 9 млн тонн/рік, зокрема за рахунок скорочення перевезень масових вантажів, що нівелює очікувані додаткові доходи Укрзалізниці.

“У кризовому 2020 році будь-яке підвищення тарифів створить надмірний фінансовий тиск для бізнесу. Компанії й без того вимушені витрачати резервні кошти на підтримку своїх підприємств та можуть не витримати зростання тарифного навантаження. До того ж, уніфікація тарифів, яка тягне за собою здорожчання вартості перевезень вже на першому етапі, суперечить Програмі дій уряду, якою зафіксовано рішення щодо мораторію на будь-яке підвищення тарифів до кінця 2020 року”, – зазначила координатор з розвитку залізничної інфраструктури Комітету з логістики Асоціації Дар’я Січкар.

На думку бізнес-спільноти Асоціації, єдиним шляхом встановлення справедливих тарифів з урахуванням усіх факторів є системне реформування тарифів на перевезення після демонополізації Укрзалізниці та створення профільного регулятора НКРТ.

Нагадаємо, що в серпні на сайті Міністерства інфраструктури  було оприлюднено проєкт наказу “Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги”. Згідно з ним, міністерство пропонує зробити уніфікацію тарифів на перевезення порожніх вагонів незалежно від виду перевезення, вантажу, який перевозився у вагоні до вивантаження. Зі свого боку, металурги виступили проти підвищення тарифів на перевезення порожніх вагонів.

Читайте також