Новини, Укрзалізниця

Веприцький: Для створення незалежної НКРТ необхідні зміни в Конституції

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту не повинна бути створена як орган державної влади, бо на таких умовах не зможе незалежно від всіх виконувати свої функції. Так вважає в.о. члена правління Укрзалізниці Роман Веприцький.

“Потрібен прозорий та повністю незалежний регулятор. Але для цього необхідні зміни в Конституції України, бо наразі не передбачено створення органів з широкими повноваженнями, які не підпорядковані державі”, – зазначає Веприцький.

Посадовець також переконаний, що фінансування НКРТ має здійснюватися коштом внесків на регулювання, які сплачуються державними підприємствами. Розмір внеску не повинен перевищувати 0,1 відсотка чистого доходу платника внеску на регулювання від діяльності у сфері транспорту за попередній рік.

“Автономність діяльності та відбору членів НКРТ є необхідною передумовою ефективної діяльності регулятора. Державне втручання має суттєві загрози для незалежності органу, у зв’язку з вірогідністю появи ризику політичної вмотивованості його рішень. Отже, вищий ступінь автономності сприяє незалежності”, – пояснює свою позицію Веприцький.

Також фундаментальним є об’єктивний процес відбору членів регулятора через незалежний та збалансований склад конкурсної комісії, адже ефективна модель роботи НКРТ передбачає втручання регулятора на основі ринкової влади, коли він функціонує лише у разі загрози використання монопольного становища учасником ринку.

“При створенні регулятора в нашій державі необхідно враховувати особливості економічної системи, зокрема рівень розвитку конкуренції в транспортному секторі. Створення регулятора в нашій державі забезпечить перехід до більш автономної моделі, з урахуванням того, що вдасться забезпечити відсутність втручання зацікавлених сторін у відбір членів НКРТ та діяльність регулятора”, – резюмує Веприцький.

Нагадаємо, що на сайті Міністерства інфраструктури  в липні було опубліковано новий  проєкт закону “Про національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту”. Громадське обговорення документа триватиме до 23 серпня.  Зі свого боку, у Верховній Раді  “слуги народу” зареєстрували альтернативний проєкт закону про НКРТ.

Читайте також