Новини, Інфраструктура

В УЗ повідомили, що понад 87% стрілок, які експлуатуються, зношені

Директор Департаменту автоматики та телекомунікацій АТ «Укрзалізниця» Олег Бунчуков повідомив, що сьогодні експлуатують майже 31,3 тис. стрілок на 1 тис. 326 станціях, роз’їздах та блокпостах, однак більшість з них — 87 % — уже працюють понад нормативний термін. Про це йдеться у статті “Масштабне впровадження сучасних систем автоматики та телекомунікації” мадіацентру “Магістраль”.

За його словами, заміна однієї стрілки нині коштує приблизно 2,5 млн грн, тому для повного оновлення цього сегмента господарства потрібно понад 67 млрд грн.

“Очевидно, що таких коштів сьогодні Укрзалізниця виділити не може. Тому компанія розробляє програму поступової модернізації в рамках наявного бюджету. Пріоритетними будуть ті мікропроцесорні пристрої централізації, що забезпечують низку переваг, а саме: підвищену функціональність, нижчу вартість обслуговування та менший обсяг робіт при монтажі. Насамперед їх замінюватимуть на напрямках, де в найближчі роки очікується зростання вантажопотоку”, – зауважив Бунчуков.

Як зазначається, згідно з пропозиціями до Стратегії розвитку АТ «Укрзалізниця» на 2019-2023 рр., така модернізація передбачається на 98 станціях із загальною кількістю 3 тис. 111 стрілок. Для цього необхідно майже 7,6 млрд грн.

“Подібна ситуація спостерігається і в сегменті засобів автоматичного блокування. Ними обладнано майже 12,2 тис. км колій. Із них понад нормативний термін експлуатуються приблизно 10,5 тис. км, що становить 86 % від загальної кількості. Для повної заміни всіх пристроїв знадобиться майже 23,2 млрд грн”, – йдеться у повідомленні.

Згідно з пропозиціями департаменту, у 2020-2023 рр. необхідно встановити сучасні пристрої автоблокування на 87 перегонах загальною протяжністю 670 км. Загальна сума потрібних інвестицій при цьому становить майже 1,4 млрд грн.

Відповідно до рішення інфраструктурної секції науково-технічної ради Укрзалізниці, пріоритет надаватиметься впровадженню мікропроцесорних пристроїв автоблокування з тональними рейковими колами і централізованим розміщенням обладнання.

За словами Бунчукова, рейкові кола сьогодні є оптимальним технічним рішенням для Української залізниці, оскільки мають невеликі габарити, забезпечують високу надійність роботи та зручний зв’язок з цифровими системами централізації, а також не потребують значних витрат на обслуговування. З їхньою допомогою здійснюється постійний контроль зайнятості ділянок колії незалежно від місцеперебування поїзда, цілісності рейкової лінії та безперервна трансляція сигналів колійних світлофорів у кабіну машиніста.

[democracy id=”3″]

Дякуємо за відповідь!

Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також