Від початку року Південна залізниця навантажила майже 21 млн т вантажів
Новини, Рухомий склад

УЗА: Обмеження експлуатації вагонів має відбуватися виключно за технічним станом

Припинення експлуатації вагонів має визначатися їхнім технічним станом, а не граничним строком експлуатації. Таку думку висловили в Українській зерновій асоціації. В УЗА переконані — така політика дозволить поступово виводити з експлуатації аварійні та непридатні до вантажних перевезень вагони та заміняти їх на нові.

«Сьогодні на зерновому ринку перевезень є близько 30-32 тис. зерновозів, третина з яких – 10-11 тис. – це зерновози Укрзалізниці із солідним строком експлуатації, 90% яких перебувають у незадовільному стані. Списання 20-30% парку зерновозів не призведе до дефіциту вагонів на ринку, однак механізми оновлення парку потрібно запускати ринковими методами, а не адміністративними. Ринок уже довів, що готовий оновлювати парк», – зазначив в.о. виконавчого директора Української зернової асоціації Сергій Іващенко.

Він додав, що цьому сприяла як державна програма з компенсації вартості будівництва нового зерновоза, так і технологічність нових вагонів. Так, новий вагон здатен вміщати й перевозити на 20-30% більше зерна, що здешевлює перевезення тонни зерна. Таке зменшення вартості логістики додатково стимулює до оновлення парку вагонів.

«Списувати вагони-зерновози лише через термін експлуатації – це не європейська практика. Основним фактором має бути технічний стан. Так, вагони-зерновози, що пройшли технічний контроль та яким продовжено термін експлуатації – повинні мати можливість транспортувати зерно незалежно від терміну експлуатації», – відзначив представник УЗА.

В Укрцементі  також  розкритикували ініціативу МІУ щодо віку вагонів. В асоціації назвали нові вимоги не логічними.

Нагадаємо, на сайті Міністерства інфраструктури оприлюднено проєкт наказу “Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті”. Запропоновані граничні строки служби вагонів  можна переглянути ТУТ. Обговорення проєкту триватиме до 12 листопада поточного року.

Нагадаємо, раніше металурги звернулися до уряду, аби той не підтримував ініціативу вагонобудівників щодо обмеження строків експлуатації вагонів із перевищенням нормативного терміну служби та заборони використання іноземних вагонів.

Читайте також