УкрФА вимагає переглянути умови нового Договору на перевезення вантажів та відтермінувати його введення
Новини, Новини бізнесу, Перевезення, Укрзалізниця

УкрФА вимагає переглянути умови нового Договору на перевезення вантажів

Українська асоціація виробників феросплавів звернулася до АМКУ, аби той вжив заходів щодо умов нового Договору на перевезення вантажів Укрзалізницею.

З 01.04.2020 замовлення послуг перевезення вантажів має відбуватися лише на умовах нового Договору. Проте в УкрФА вважають, що це змусить бізнес перейти на автотранспорт, адже на їхню думку пропонований варіант договору є прикладом зловживання Укрзалізницею монопольним становищем.

Асоціація вимагає:

  • за участю представників бізнесу та асоціацій, привести у відповідність до наявних економічних умов, інтересів та прав сторін правовідносин форму та зміст нового договору про надання послуг з організації перевезень вантажів залізничним транспортом та затвердити його у відповідності до чинного законодавства;
  • затвердити у Збірнику Тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом економічно обґрунтовану вартість послуг з перевезення вантажів та використовувати її у відповідних договорах перевізника із замовником.

Зокрема члени асоціації незадоволені такими умовами:

  • встановлення відповідальності Замовника за затримки вантажів на підходах до станції призначення, тобто умова, що не залежить від замовника, а належить до компетенції та сфери відповідальності АТ «Українська залізниця»;
  • перевізник відповідає за шкоду, спричинену вантажу, і не відповідає за своєчасність, порядок виконання, за подання технічно несправних вагонів, за ненадання послуг, за неузгодження (несвоєчасне узгодження) заявок замовника, що призведе до створення умов для посадових осіб перевізника суб’єктивно впливати на порядок перевезення, створювати переваги для одних суб’єктів господарювання за рахунок інших;
  • необґрунтоване стягнення плати за перевезення у порожньому стані вагонів перевізника, скоригованого на коефіцієнт порожнього пробігу. Фактично це стягнення за послуги, які перевізник не надає Замовнику, та обставина, яка не стимулює перевізника ефективно логістично використовувати вагони для їхнього завантаження з урахуванням потреб замовників при зворотному маршруті;
  • використання коефіцієнту Тдод при розрахунку вартості вагона означає фактичну сплату замовником додаткові 2 доби використання вагону;
  • відсутня знижка на першу добу користування вагоном, яка може знадобитися для зачистки та/або доведення вагона до робочого стану;
  • встановлюється плата за користування вагонами, що на відміну від чинного Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом збільшує вартість послуг у 10 разів (в окремих випадках у 2 рази тощо).

Усі ці умови, на думку представників асоціації, є дискримінаційними, тому асоціація звернулася до Антимонопольного комітету та уряду, аби ті вплинули на ситуацію.

Нагадаємо, раніше Європейська Бізнес Асоціація також закликала відтермінувати введення нового Договору, аби доопрацювати його спільно з представниками бізнесу. За інформацією Rail.insider, керівництво Укрзалізниці справді розглядає таку можливість. Раніше аналітики Rail.insider провели частковий та повний аналіз Договору на перевезення. Повний аналіз договору можна подивитися ТУТ.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також