Новини, Укрзалізниця

Саболевський назвав проблеми, які треба вирішити Укрзалізниці для успішного розміщення акцій

Директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський назвав проблеми, які треба вирішити УЗ для успішного розміщення акцій. Про це він сказав в інтерв’ю медіацентру «Магістраль».

Зокрема, Саболевський зазначив, що підготовка до процесу виходу компанії на IPO може зайняти від трьох до п’яти років.

«Якщо взяти за приклад польську PKP Cargo, то вона йшла до IPO з 2008-го до 2013 р. Така тривалість пов’язана з тим, що потрібно вирішувати накопичені проблеми з непрофільними активами тощо. У нашому випадку це також дуже актуально», – сказав директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики УЗ.

Водночас він зауважив, що витрати на персонал в УЗ перевищують 50%, тоді як в Євросоюзі — приблизно 30%, а у США — менше 25%.

«Це свідчить про те, що потрібно щось робити із фондом оплати праці», – додав Саболевський.

На його думку, також є гострим питання пасажирських перевезень, що не компенсуються, а дотуються з доходів від транспортування вантажів.За словами Саболевського, коли набере чинності новий закон «Про залізничний транспорт», яким буде заборонене перехресне субсидіювання, то доведеться вирішувати цю проблему.

Окрім того, Саболевський зазначив, що є «ще нюанс із податком на землю та багато інших».

«Укрзалізниця — компанія з певним «шлейфом» проблем, переважно у взаємодії з державою. Адже досі немає субсидіювання на виконання соціальної функції. Тому ми націлені на IPO скоріше не як на досягнення мети (що треба вийти і продати частину акцій Укрзалізниці потенційним українським або міжнародним інвесторам), а як на процес, що дасть змогу розв’язати всі накопичені за довгі роки питання. У процесі підготовки до розміщення акцій так чи інакше доведеться знайти на них відповіді», – повідомив він.

Нагадаємо, 29 жовтня Європейський банк реконструкції та розвитку, Міністерство інфраструктури України та АТ “Укрзалізниця” підписали угоду про початок процедури первинного публічного розміщення акцій УЗ — виходу на ІРО.

Чи доводилося вам використовувати ненормативні механізми (особисті зв'язки тощо) при організації відвантаження залізничним транспортом?

Дякуємо за відповідь!

Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.

Читайте також