Новини, Рухомий склад

Російська компанія-власник вагонів нараховує українській компанії штрафи за невчасне повернення вагонів – Герус

Голова комітету Верховної Ради України з питань енергетики Андрій Герус повідомив, що російська компанія-власник вагонів вже нараховує українській компанії штрафи за невчасне повернення вагонів. На сьогодні це 5 млн грн, а кожен новий день це додатково 1 млн грн до штрафу. Про це він написав у Facebook.

Зокрема, він зазначив, що у неділю, 22 вересня, відвідав блокаду вагонів із вугіллям у Соснівці (Львівська область) та зауважив, що на сьогодні рівень запасів вугілля становить 1,2 млн тон, що становить 62% від минулорічного рівня, «але все одно надто мало».

«Звичайно, у таких умовах нам потрібне вугілля з усіх напрямків, звідки воно тільки може їхати. На Соснівці стоїть російське вугілля, яке призначається для Центренерго. Це високоякісне вугілля з Кузбасу із золою 13%. Воно мало змішуватися із вугіллям Львіввугілля із золою 45%-55% та відправлятися на Центренерго, яке приймає вугілля із золою 25%», – додав депутат.

За його словами, фактично ні це російське вугілля не може самостійно поїхати на Центренерго (бо надто низька зола), ні із Львіввугілля не може поїхати (бо надто висока зола). Але, на його думку, можна змішати і забрати максимально великий обсяг високозольного вугілля Львіввугілля, щоб відправити на електростанцію.

«Також є проблема на шахті Бужанська (Волиньвугілля), там на складах лежить 15 тис. тон вугілля із золою 47%-55%. Таке вугілля не приймає жодна електростанція, бо вимоги – не більше 25%. Таким чином, це російське вугілля не є конкурентном нашому, ним розбавляється наше, щоб усереднити/понизити золу, понизити собівартість, зробити товарний концентрат і відправити на ТЕС. Саме тому ці російські вагони стояли не десь на електростанції, а у Соснівці біля Червоноградської збагачувальної фабрики (ЦОФ)», – написав він.

Герус також повідомив, що урядом зараз розробляється план фінансування української державної вугільної галузі.

«Можна обговорювати створення спільної комісії задля контролю використання цих коштів. Можна здійснювати контроль, що російське вугілля використовується тільки для змішування із українським, якщо це вугілля пропускається на ЦОФ. Все це обговорювалося у неділю», – зазначив він.

Окрім того, Герус нагадав, що у жовтні  на ремонт зупиняється ще один блок – №1 Хмельницької АЕС. Саме його мало замінити Центренерго, тому критично необхідні додаткові обсяги вугілля.

«У неділю ми це все обговорювали із учасниками блокади, ніби всі це розуміють, розуміють, що новий уряд за 3 тижні не може зробити чуда. Була досить конструктивна розмова, домовилися, що разом шукаємо шляхи виходу із ситуації, сфотографувалися та розійшлися на позитиві. Повертаюся на позитиві у Київ. Підтверджуюсь, що жодних силових дій у Соснівці зараз точно не буде – передаю інформацію хлопцям на місце. І тут ввечері читаю, (що – ред.) пан (колишній народний депутат – ред.) Семенченко виступає із новим закликом – захоплювати жд станції та вагони ще і у Рівненській області. Оскільки у хлопців було тверде рішення зараз не пропускати вагони на ЦОФ, то звернувся із пропозицією, щоб взагалі забрати ці вагони із Соснівки, щоб не дратували там людей. Але також відмова – вагони не можна ні відправляти на ЦОФ, ні забирати із станції», – написав депутат.

Водночас Герус зазначив, що  російська компанія-власник вагонів вже нараховує українській компанії штрафи за невчасне повернення вагонів. На сьогодні це 5 млн грн, а кожен новий день це додатково 1 млн грн до штрафу. 20% із цього, як податок на прибуток, піде у держбюджет РФ.

«Коротше, я спробував, але нічого з того не вийшло, видно я поганий переговорщик. Маю дещо інше бачення, як будується енергетична незалежність нашої держави, щоб при цьому гарантовано було світло та адекватні тарифи. Ми це робимо не на словах, і у діях, як по російському дизелю, але це треба робити правильно, цивілізовано та підготовлено. Не буду про попередників, але нагадаю – новий уряд та парламент приступили до роботи 3 тижні тому. І отримали країну у тому стані, у якому отримали», – резюмував він.

Читайте також: Укрзалізниця закупила кам’яного вугілля на 22 млн грн

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також