Радник міністра інфраструктури України Віктор Довгань назвав кроки, які потрібно зробити вже зараз, протягом 100 днів, щоб перевантажити АТ «Укрзалізниця». Про це він написав у колонці для Ліга.бізнес.
Передусім, найпершим, на його думку, є оновлення наглядової ради та правління – оптимізація кадрової чисельності центрального апарату Укрзалізниці. Другим кроком, вважає Довгань, є початок реалізації кредитних проктів ЄБРР та ЄІБ. Це електрифікація напрямку Долинська – Миколаїв, закупівля вантажних вагонів та модернізація інфраструктури. Наступним пунктом є інвестиційний проєкт з спільного виробництва електричних локомотивів – тендер між світовими виробниками Alstom та CRRC.
«Прийняття законопроєкту про залізничний транспорт (проєкт нової редакції Закону України №1196-1 “Про залізничний транспорт України”, зареєстрований у Верховній Раді України 6 вересня 2019 року). Мета – вдосконалення ринкових механізмів господарювання на залізничному транспорті, побудова нової структури взаємовідносин учасників перевізного процесу. У законопроєкті закріплені чіткі та рівні для всіх правила ведення господарської діяльності на ринку залізничних перевезень. Також законопроєкт встановлює принцип рівноправного доступу до послуг інфраструктури, що поширюється на всіх осіб, зацікавлених в отриманні таких послуг», – називає радник четвертий крок перезавантаження УЗ.
Наступним пунктом цього плану є інвестиційна програма – концесія вокзалів та приватизація непрофільних активів.
«Придбання сучасного рухомого складу, модернізація систем сигналізації та зв’язку, безпеки, запровадження сучасних ІТ-систем та інші інновації відкриють можливості для збільшення ефективності», – зазначає Довгань.
На його думку, інвестиційна програма має бути спрямована на ключові активи: інфраструктура та рухомий склад. Інвестиції мають відповідати таким цілям:
- усунення нагромадженого недоінвестування в минулі роки в залізничну інфраструктуру;
- збільшення якості та продуктивності рухомого складу, взокрема тягового;
- ефективний розподіл та управління рухомим складом для забезпечення потреб споживачів вчасно та в найбільш економічно ефективний та вчасний спосіб.
Водночас шостим кроком експерт називає пілотні проєкти з допуску приватних перевізників до вантажних і пасажирських перевезень, щоб прорахувати тариф доступу до інфраструктури та обсяг субвенцій з державного та місцевих бюджетів.
Завершальним для перезавантеження Укрзалізниці упродовж 100 днів є підготовка до розподілу компанії на три оператори та виходу на IPO протягом 2020-2021 року.
Читайте також: Лібералізація приватної тяги не піде далі пілотного проєкту, – Сорокін
[democracy id=”7″]
Дякуємо за відповідь!
Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики