Новини, Укрзалізниця

Радник міністра інфраструктури назвав сім кроків, які перезавантажать УЗ

Радник міністра інфраструктури України Віктор Довгань назвав кроки, які потрібно зробити вже зараз, протягом 100 днів, щоб перевантажити АТ «Укрзалізниця». Про це він написав у колонці для Ліга.бізнес.

Передусім, найпершим, на його думку, є оновлення наглядової ради та правління – оптимізація кадрової чисельності центрального апарату Укрзалізниці. Другим кроком, вважає Довгань, є початок реалізації кредитних проктів ЄБРР та ЄІБ. Це електрифікація напрямку Долинська – Миколаїв, закупівля вантажних вагонів та модернізація інфраструктури. Наступним пунктом є інвестиційний проєкт з спільного виробництва електричних локомотивів – тендер між світовими виробниками Alstom та CRRC.

«Прийняття законопроєкту про залізничний транспорт (проєкт нової редакції Закону України №1196-1 “Про залізничний транспорт України”, зареєстрований у Верховній Раді України 6 вересня 2019 року). Мета – вдосконалення ринкових механізмів господарювання на залізничному транспорті, побудова нової структури взаємовідносин учасників перевізного процесу. У законопроєкті закріплені чіткі та рівні для всіх правила ведення господарської діяльності на ринку залізничних перевезень. Також законопроєкт встановлює принцип рівноправного доступу до послуг інфраструктури, що поширюється на всіх осіб, зацікавлених в отриманні таких послуг», – називає радник четвертий крок перезавантаження УЗ.

Наступним пунктом цього плану є інвестиційна програма – концесія вокзалів та приватизація непрофільних активів.

«Придбання сучасного рухомого складу, модернізація систем сигналізації та зв’язку, безпеки, запровадження сучасних ІТ-систем та інші інновації відкриють можливості для збільшення ефективності», – зазначає Довгань.

На його думку, інвестиційна програма має бути спрямована на ключові активи: інфраструктура та рухомий склад. Інвестиції мають відповідати таким цілям:

  • усунення нагромадженого недоінвестування в минулі роки в залізничну інфраструктуру;
  • збільшення якості та продуктивності рухомого складу, взокрема тягового;
  •  ефективний розподіл та управління рухомим складом для забезпечення потреб споживачів вчасно та в найбільш економічно ефективний та вчасний спосіб.

Водночас шостим кроком експерт називає пілотні проєкти з допуску приватних перевізників до вантажних і пасажирських перевезень, щоб прорахувати тариф доступу до інфраструктури та обсяг субвенцій з державного та місцевих бюджетів.

Завершальним для перезавантеження Укрзалізниці упродовж 100 днів є підготовка до розподілу компанії на три оператори та виходу на IPO протягом 2020-2021 року.

Читайте також: Лібералізація приватної тяги не піде далі пілотного проєкту, – Сорокін

[democracy id=”7″]

Дякуємо за відповідь!

Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також