Представники бізнесу вимагають доопрацювати законопроект про внутрішній водний транспорт
Новини, Новини бізнесу

Представники бізнесу вимагають доопрацювати законопроєкт про внутрішній водний транспорт

Американська торговельна палата, Українська зернова асоціація та Європейська Бізнес Асоціація закликали парламентарів доопрацювати напередодні прийнятий в першому читанні законопроект 1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт».

На думку спільноти АТП, не було прийнято низку інших важливих концептуальних зауважень, зокрема:

  • невідповідність законопроєкту заходам політики структурних реформ щодо дерегуляції та боротьби з корупцією, зобов’язання щодо виконанню яких було взято Україною перед Європейським Союзом;
  • неможливість додаткового фінансування внутрішніх водних шляхів (ВВШ) за рахунок портових зборів, оскільки це суперечить встановленому законопроєктом підходу щодо фінансування ВВШ, як самостійної підгалузі зі своїми видатками, доходами, планами розвитку, а також суперечить Закону України «Про морські порти України», оскільки портові збори є цільовими та використовуються на розвиток морських портів;
  • необхідність визначення джерел формування Спеціального фонду на рівні законопроєкту, а також період, з якого починає функціонувати такий фонд. В іншому разі вимога щодо забезпечення стабільності фінансування ВВТ не буде виконана;
  • виключення з повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському транспорті (Державна служба морського та річкового транспорту) реєстрацію ліній закордонного плавання;
  • законопроєкт також потребує глибинного доопрацювання термінології.

Свої зауваження є і в УЗА. На думку членів асоціації, даний законопроект:

  • ставить в нерівні економічні умови вітчизняний флот у порівнянні з суднами під офшорним прапором (які не сплачують жодних податків в Україні);
  • погіршує умови підприємницької діяльності на внутрішніх водних шляхах через невиправдане додаткове регулювання;
  • здорожчує перевезення внутрішніми водними шляхами, відповідно логістика стає дорожчою для бізнесу;
  • погіршить катастрофічно екологію річок України – відповідно погіршить якість питної води, яка й так в дефіциті в Україні;
  • ігнорує зобов’язання і необхідність імплементації базових директив ЄС щодо внутрішнього водного транспорту.

Натомість, УЗА пропонує Верховній Раді України створити Тимчасову спеціальну комісію в парламенті для напрацювання нової редакції Закону «Про внутрішній водний транспорт», який повинен врахувати позицію бізнесу та громадськості.

Також зауваження висловила й Європейська Бізнес Асоціація. Зокрема:

“Наразі законопроєкт містить положення, ухвалення та імплементація яких може негативно вплинути на розвиток галузі внутрішніх водних перевезень. Прийняття документу у поточній редакції не призведе до очікуваного позитивного впливу на галузь, як-то збільшення обсягів вантажоперевезень ВВШ, зростання обсягів інвестицій у будівництво суден, річкових терміналів тощо”.

Нагадаємо, 24 квітня Верховна Рада ухвалила законопроєкт “Про внутрішній водний транспорт” у першому читанні. Відповідне рішення підтримали 243 народних депутатів. За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, ухвалення цього закону дозволить збільшити річкові вантажоперевезення до 30 млн тонн на рік.

Читайте також