Порт «Чорноморськ» звернувся до МІУ з проханням переглянути тарифні умови доставки вантажів залізницею
Новини, Порти, Тарифи

Порт Чорноморськ звернувся до МІУ з проханням переглянути тарифні умови доставки вантажів залізницею

Адміністрація ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» звернулася до керівництва Міністерства Інфраструктури України щодо необхідності перегляду та встановлення однакових тарифних умов доставки вантажів залізничним транспортом. Про це повідомляє пресслужба порту.

Зазначається, що причина такого звернення — створення більш конкурентних умов при перевезенні вантажів залізничним транспортом до трьох найбільш потужних портів Одеського транспортного вузла – ДП «МТП «Чорноморськ», Одеського МТП та МТП “Південний” / група терміналів ТІС (портів Великої Одеси).

Як довід адміністрація порту наводить той факт, що під час функціонуванні одного транспортного вузла вартість доставки вантажу залізничним транспортом (власними та інвентарними вагонами) до ДП «МТП «Чорноморськ» у середньому вища на 0,70-1,79 дол. США за кожну тонну перевезеного вантажу, ніж вартість доставки до двох інших портів Великої Одеси.

“Таким чином, через різницю в залізничній складовій вартості доставки, відбувається надання тарифного пріоритету терміналам Одеси та Південного. Унаслідок цього зазначені термінали отримують суттєву конкурентну перевагу. Фактично створюється штучний тарифний бар’єр на шляху перевезення вантажу до ДП «МТП «Чорноморськ» та інших портових операторів, які здійснюють перевалку в Чорноморську”, – ідеться у зверненні.

У документі наголошується, що в умовах роботи в одному транспортному вузлі ця ситуація є безпідставною і потребує негайних змін.

“Адміністрація ДП «МТП «Чорноморськ» проводить постійний моніторинг чинних тарифів та намагається створювати більш привабливі та конкурентні умови для вантажовласників. Ми це робимо в основному шляхом зменшення ставок НРР та надання знижок. Однак, незважаючи на це, протягом останніх років на підприємстві спостерігається тенденція до зниження вантажообігу. Наприклад, у 2019 році він склав лише 6759,4 тис. тонн”, – зазначає директор державного стивідора Олександр Попов.

Попов також зауважив, що вирівнювання вартості доставки вантажів залізницею до портів Одеського транспортного вузла не є питанням надання пільг чи тарифних пріоритетів для окремого порту за рахунок АТ «Укрзалізниця».

“Це питання створення рівних конкурентних умов на коротких відстанях перевезень для учасників ринку транспортних послуг А це, зі свого боку, дозволить ліквідувати штучно позбавлену можливість одному порту вільно конкурувати з іншими”, – переконаний Попов.

Нагадаємо, що у 2003 році рішенням міністра транспорту України Георгія Кірпи було введено вирівнювальний коефіцієнт до Збірника тарифів на перевезення вантажів до портів Великої Одеси (Чорноморськ, Одеса, Південний), що надало можливість ДП «МТП «Чорноморськ» у 2004 році збільшити обсяг вантажів металопродукції до 6,8 млн. тонн (рекордний показник з перевалки металопродукції). У березні 2005 року дія вирівнювального коефіцієнту була скасована Укрзалізницею.

Читайте також