У справі колишнього міністра інфраструктури Володимира Омеляна ВАКС продовжує дослідження доказів
Новини, Новини бізнесу, Укрзалізниця

Омелян розповів, які ризики несе створення НКРТ

В Україні створення Національної комісії з питань регулювання транспорту несе за собою певні ризики. Про це в інтерв’ю Rail.insider розповів колишній міністр інфраструктури Володимир Омелян. Ситуацію зі створенням НКРТ Омелян порівняв із тим, що зараз відбувається у сфері енергетики:

«В ідеальній країні це, безумовно, правильне рішення, але в Україні воно має певні ризики. Адже ми бачимо, що відбувається на ринку енергетики, коли аналогічний орган насправді має купу скарг на свою роботу й не завжди прозоро відповідає за формування тарифів. Не хотілося допустити такого й на залізничному транспорті. Бо якщо виникне ситуація, коли Укрзалізниця й надалі возитиме собі в збиток, а загально витягатимуть компанію лише високомаржинальні групи товарів – це призведе до колапсу. І, відповідно, це матиме величезні виклики для приватних перевізників», – зазначив Омелян.

Омелян переконаний, що у разі виникнення монополії чи викривленої роботи НКРТ в Україні виникне ситуація, коли великі компанії, які створюватимуть дочірні підприємства-перевізники, фактично виявлятимуться збитковими й дотуватимуться коштом інших прибутків цих же компаній.

«Це знищить УЗ. Це знищить інших перевізників, які не мають повного ланцюжку виробництва й хотіли б заробляти саме перевезеннями. Якщо нам вдасться збалансувати й правильно виставити всі запобіжники в новому Законі (ред. – Закон “Про залізничний транспорт”) і цей орган (НКРТ) справді виявиться незалежним і працюватиме на благо ринку й ефективної конкуренції, то це буде однозначною перемогою», – заявив Омелян.

Також Омелян зауважив, що якщо НКРТ контролюватиметься одним або двома олігархами, то це призведе до ще більшого колапсу Укрзалізниці.

Повне інтерв’ю читайте ТУТ.

Читайте також