Укрзалізниця повинна перейти на нову модель протягом двох-трьох років. Про це заявив в.о. голови правління перевізника Іван Юрик, передає “Главком”.
За його словами, УЗ необхідна реформа і поділ бізнесів.
«Неможливо продовжувати ту бізнес-модель, на якій зараз існує компанія. Ця модель не має права на життя. Криза оголила дисбаланси, які раніше були невидимими назовні, тому що вирішувалися всередині компанії», – сказав Юрик.
Адже до цього часу вантажний бізнес забезпечував достатньо доходів для УЗ і він фінансував збиткові пасажирські перевезення, інфраструктуру, оновлення основних засобів. Тепер, на думку Юрика, різні напрямки бізнесу мають бути розділені.
«Треба розділити ці кілька бізнес-вертикалей з окремими балансами й фінансами, які зараз об’єднані в одному кошику. Пасажирський бізнес — збитковий, як у всьому світі. Він повинен покриватися коштом державного та місцевих бюджетів. Інфраструктурний оператор, фактично оператор шляху, завжди буде в державній власності. Він має фінансуватися тарифом доступу, який може частково дотуватися з бюджету, як це відбувається в країнах Західної Європи», – пояснив Юрик.
Головне, за словами посадовця, аби всі перевізники платили справедливий тариф доступу: і приватні перевізники, і майбутні пасажирський та вантажний оператори.
«Наш вантажний оператор повинен бути підготовлений не до державно регульованому тарифу, а до ринкових відносин», – зазначив Юрик.
Підсумовуючи, Юрик заявив, що УЗ має перейти на нову модель протягом двох-трьох років.
Нагадаємо, раніше в інтерв`ю Rail.insider член наглядової ради Сергій Лещенко пояснив, які переваги має дати для Товариства розділення на окремі вертикалі. Зокрема, на його думку, створення окремих вертикалей в УЗ має забезпечити прозоре управління компанією.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики