Новий порядок визначення плати за користування вагонами УЗ. Відправники критих у зоні ризику
Новини, Перевезення, Рухомий склад, Тарифи

Новий порядок визначення плати за користування вагонами УЗ. Відправники критих у зоні ризику

Наприкінці лютого АТ «Укрзалізниця» анонсувала новий Договір Про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, згідно з яким вводиться новий порядок нарахування плати за користування власними вагонами перевізника: 

  • під час виконання вантажних операцій на місцях незагального користування; 
  • при затримках на станціях в очікуванні подавання під вантажні або інші операції з причин, які залежать від Замовника; 
  • затриманих під час перевезення з інших причин, що не залежать від Перевізника (п.3.4 договору). 

АТ «Укрзалізниця» відмовилася від впровадження «Плати за перенесення терміну наступної вантажної операції», яку пропонували запровадити влітку 2019 року та залишила лише плату за користування вагоном Перевізника, яку прирівняла до плати за використання вагона (згідно з додатком до договору). Тоді, улітку, ринок був готовий сприйняти саме таку ініціативу, і вона була на часі, та її впровадження не відбулося. 

Однак сьогодні Перевізник намагається збільшити свої доходи, які їй приносить вагон, незважаючи на те, що останнім часом вагон ЦТЛ стрімко втрачає позиції на ринку. Додаткове фінансове навантаження на вагонну складову (плату за користування) відповідно призведе до подорожчання логістики перевезення у вагонах Перевізника. І без того складна для АТ «Укрзалізниця» ситуація з обсягами перевезень може погіршитися.

Розглянемо, як зміниться плата за користування критим вагоном Перевізника (погодинно):

 

Новий порядок визначення плати за користування вагонами УЗ. Відправники критих у зоні ризикуНовий порядок визначення плати за користування вагонами УЗ. Відправники критих у зоні ризику

Плата за користування власним критим вагоном Перевізника протягом 1-ї доби збільшиться в середньому на 1435%, протягом 2-ох діб – на 615%.

Новий порядок визначення плати за користування вагонами УЗ. Відправники критих у зоні ризику

Розглянемо, як зміниться плата за користування критим вагоном Перевізника (поденно):

Новий порядок визначення плати за користування вагонами УЗ. Відправники критих у зоні ризику

Новий порядок визначення плати за користування вагонами УЗ. Відправники критих у зоні ризику

Більше половини обсягів навантаження в криті вагони здійснюється у вагони Укрзалізниці. До того ж цей обсяг переважно складається з низьковартісних вантажів. Адже приватні вагони, які перебувають у задовільному технічному стані, переважно задіяні для перевезення більш дорогих вантажів, при перевезенні яких необхідно забезпечити належну схоронність.

У нинішніх умовах профіциту приватних вагонів інших типів, після збільшення вартості за користування вагоном Перевізника, можлива переорієнтація навантаження окремих номенклатурних груп вантажів у приватні вагони інших типів.

Можна очікувати збільшення частки навантаження жмихів у зерновози та окремих видів будівельних матеріалів у піввагони. 

Низьковартісні вантажі, які не в змозі переорієнтуватися на інші типи рухомого складу, перебувають у зоні більшого ризику. 

Нагадаємо, що Rail.insider розширює список послуг з поглибленого аналізу перевезень залізницями України для об’єктивного, своєчасного та повного інформування учасників перевізного процесу  в Україні. 

Нова версія блоку Статистика та аналітика. Розширена версія доступна клієнтам онлайн та включає коментарі й прогнози щодо наведених даних, а також зведену актуальну інформацію про:

  • торги на Prozorro.Продажі;
  • ставки й тарифи (розширена версія);
  • обсяги перевезень (розширено);
  • ремонти;
  • локомотиви;

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також