Новий договір на перевезення вантажів буде введено в дію з 1 липня
Новини, Новини бізнесу, Перевезення

Новий договір на перевезення вантажів буде введено в дію з 1 липня

Укрзалізниця введе в дію новий договір на перевезення вантажів в дію з 1 липня. Про це повідомила пресслужба Перевізника. В УЗ зазначили, що документ було допрацьовано з усіма зацікавленими сторонами – представниками бізнесу та їхными об’єднаннями, причетними міністерствами, Антимонопольним комітетом України й іншими відомствами.

“Публічне обговорення умов співпраці з замовниками послуг вантажних перевезень було розпочато ще в квітні 2019 року, але за останній час було проведено цілу низку переговорів у широкому колі замовників послуг вантажоперевезень, їх об’єднань, фахівців та контролюючих органів. Кінцевий варіант договору максимально відповідає інтересам учасників перевізного процесу”, – зазначили в УЗ.

В УЗ наголосили, що, незважаючи на проведену роботу, Укрзалізниця закликає всі зацікавлені сторони продовжити всебічну співпрацю.

“Адже наша спільна головна мета – забезпечити сталий, безперебійний процес вантажних перевезень за кращими зразками ведення бізнесу”, – резюмували в компанії.

Остаточний текст договору для ознайомлення можете завантажити ТУТ.

Rail.insider публікує проєкт Договору та основні тези, що у ньому значаться.

Згідно з проєктом Договору:

  • плата за надання послуг на малодіяльних станціях для маршрутних поїздів не нараховуватиметься;
  • списання коштів замовників можливе лише за умови наявності для цього достатніх правових підстав;
  • конкретизовано відповідальність Перевізника за пошкодження вагону замовника з його вини під час перевезення;
  • конкретизовано причини відмови Перевізником погодження планів перевезення вантажів, а також зменшено можливості для такої відмови;
  • конкретизовано порядок врахування пропозицій замовників до умов договору;
  • збільшено строки, у які сформовані Перевізником документи мають бути підписані замовниками;
  • встановлено дзеркальну відповідальність за подавання неочищеного вагона Перевізника;
  • уніфіковано умови надання послуг з організації накопичення вагонів та перевезення спеціальних вантажів;
  • впроваджено контроль використання кодів платника.

Крім того, з 1 жовтня Укрзалізниця:

  • Не нараховуватиме компенсацію порожнього рейсу після здвоєних операцій у вагонах Перевізника.
  • Зрівняє умови перевезень у вагонах Укрзалізниці маршрутними поїздами всередині країни та у міжнародних перевезеннях.
  • При розрахунку плати за використання вагонів Перевізника при маршрутних міжнародних перевезеннях застосовуватиметься швидкість 320 км на добу замість попередніх 200 км на добу.

Нагадаємо, наприкінці лютого Перевізник оприлюднив перший проєкт договору з організації перевезення вантажів. Він мав “запрацювати” з 1 квітня. Проте через скарги бізнесу та карантин, УЗ відклала введення його в дію до 1 червня, аби врахувати зауваження.

Раніше Rail.insider публікував аналіз попередньої редакції договору в матеріалах з обмеженим доступом “Статистика та Аналітика. Розширена Версія”.

Читайте також