Наталія Ситайло: Чи повернуть замовники Укрзалізницю до архаїчних механізмів роботи?
Думка, Новини

Наталія Ситайло: Чи повернуть замовники Укрзалізницю до архаїчних механізмів роботи?

Наталія Ситайло: Чи повернуть замовники Укрзалізницю до архаїчних механізмів роботи?

 Наталія Ситайло

партнер адвокатського об’єднання «W&S»

Сьогодні перший день введення в дію Укрзалізницею нового договору про надання послуг з організації перевезень залізничним транспортом. Проте супротив клієнтів та Укрзалізниці щодо нових умов роботи триватиме й далі. Одним з аргументів, який, на думку клієнтів, мав би спонукати Укрзалізницю до діалогу, – не підписувати договір взагалі. Адже куди Перевізник подінеться без своїх замовників?! І от, найцікавіше: правила планування перевезень вантажів дозволяють подавати окремі замовлення станції, дирекції або залізниці без укладення договору для здійснення одноразових перевезень, а вже підрозділи Укрзалізниці самі вносять до АС МЕСПЛАН. Але лише укладений договір про надання послуг робить можливим електронний документообіг: електронну накладну, звітні фінансові документи тощо. Без такого договору всіма цими документами доведеться обмінюватися в паперовій формі.

І це не все. Без договору про надання послуг виникнуть складнощі з оформленням кодів платника, вантажовідправника й веденням особових рахунків, питання з формуванням податкових накладних. Також, очевидно, що власник вагонів, Укрзалізниця, не надаватиме свої вагони без договору, а тому такі окремі замовлення погоджуватимуть лише на перевезення у вагонах замовників. Отже, замовники Укрзалізниці мають щонайменше два шляхи для отримання послуг: укласти новий договір і користуватись всіма його перевагами та недоліками або робити окремі замовлення, повернувшись до оформлення паперових документів.