Залізниця у 2019 році була основним способом транспортування агропродукції до портів, з часткою 75% від усієї перевалки. Про це повідомляється на ресурсі Порти України. У 2019 році перевалка зернових залізницею досягла рекордного показника за всю історію незалежності України – 40,1 млн тонн. При цьому, за словами директора з розвитку бізнесу УЗ Андрія Рязанцева, середньомісячна відправка зернових також трималася на рекордному рівні – приблизно 4 млн тонн, а щодобове навантаження вагонів зросло на 12%.
«Основними причинами такого успіху, стали рекордні збори врожаю та «маршрутизація» зернових відправок. Опосередковано також вплинули «соєві правки», які стимулювали внутрішню переробку в Україні олійних культур: їхнє експортне вивезення зменшилося, тому вдалося уникнути «змішування» аграрних вантажів на залізниці та в портах у розпал сезону», – ідеться в матеріалі.
За даними експертів, залізничні перевезення зерна до портів відрізнялися деякою «концентрованістю» по регіонах. Як доповнює аналітик аналітичного департаменту компанії Pro Consulting Неля Онищенко, 51,2% всього вивезення зерна у 2019 році припало на 5 областей:
- Хмельницьку (23,4% від загального вивезення);
- Полтавську (14,5%);
- Вінницьку (10,5%);
- Чернігівську (9,2%);
- Сумську (8,7%).
Згідно з даними zernovoz.ua, найбільші станції за відправкою зернових у 2019 році розташувалися так:
- у Чернігівській області — станції Прилуки (467,1 тис. тонн) і Ніжин (314 тис. тонн);
- у Хмельницькій — Балин (411 тис. тонн);
- у Полтавській — Миргород (371 тис. тонн);
- у Харківській — Ліхачова (336 тис. тонн).
Нагадаємо, що навантаження та вивантаження залізничних вагонів у чорноморських портах України зросли за підсумками 2019 р. на 16 % та 12 % відповідно. Загалом оброблено понад 1 млн вагонів.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики