На підвищення спроможності залізничних перевезень буде направлено 2,7 млрд гривень, — Економічна стратегія
Новини, Рухомий склад

Гольченко: Не можна просто взяти й обмежити термін служби вагонів

Вагонний парк має оновлюватися завдяки українському виробництву, а не іноземному. Про це під час пресконференції щодо скорочення терміну експлуатації вантажних вагонів завив президент “Союзу хіміків України” Ігор Гольченко. Він також додав – вантажовідправники вважають за доцільне запровадити державну програму з підтримки національного виробника вагонів, в обговоренні якої взяли б участь усі зацікавлені сторони.

“Ми розуміємо необхідність оновлення вагонного парку, тому що це питання безпеки. Але ми говоримо: якщо ця програма спрямована на те, щоб підтримати вітчизняне машинобудування, яке в занепаді, і домогтися безпеки на залізниці, то слід розглянути питання про те, щоб заміна відбувалася за рахунок українського виробника, щоб не вийшло так, що ми змінимо вагонний парк за рахунок іноземного виробника. Тоді вийде й навантаження на вантажовідправників, і машинобудівникам ми не допоможемо. Тому тут йдеться про держпрограму, де взяли б участь в обговоренні всі зацікавлені сторони”, – сказав він на пресконференції в агентстві “Інтерфакс-Україна” в четвер.

На думку Гольченка, під час реалізації цієї програми слід було б іти поетапно: розробити пілотний проєкт, вивчити приклад Укрзалізниці, перевірити стан приватного парку вагонів.

“Наша пропозиція наступна: робити такі кроки з підтримки, які ми розуміємо. Ми пропонуємо робити цю програму комплексною. Не просто обмежити термін служби вагонів і все, а подивитися, який ефект вона принесе, і подивитися, щоб суміжні галузі теж виграли… Упевнений, ми можемо знайти консенсус, але просто взяти й обмежити – це не державний підхід. І його потрібно переглянути”, – наголосив він.

Зі свого боку, в “Укрцементі” назвали нові вимоги щодо року випуску до вагонів не логічними.

Нагадаємо,на сайті Міністерства інфраструктури оприлюднено проєкт наказу “Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті”. Запропоновані граничні строки служби вагонів  можна переглянути ТУТ.  Обговорення проєкту триватиме до 12 листопада поточного року.

Раніше металурги звернулися до уряду, аби той не підтримував ініціативу вагонобудівників щодо обмеження строків експлуатації вагонів із перевищенням нормативного терміну служби та заборони використання іноземних вагонів.

Читайте також