Для підтримки експорту необхідно знизити портові збори — ФРТУ
Новини, Новини бізнесу, Порти

Для підтримки експорту необхідно знизити портові збори, — ФРТУ

У Федерації роботодавців транспорту України вважають, що для збереження конкурентоспроможності українського експорту в умовах кризи необхідно знизити портові збори в Україні. Відповідне звернення до прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля, міністра інфраструктури України Владислава Криклія, першого заступника міністра інфраструктури України Дмитра Абрамовича оприлюднене на сайті федерації.

У ньому пропонується наблизити портові збори в Україні до рівня зіставних зарубіжних портів для забезпечення конкурентоспроможності українського експорту в умовах кризи, викликаної COVID-19.

“Епідемія коронавірусу може мати довгострокові наслідки для української економіки та призвести до істотного скорочення експорту й значного зниження ВВП. У таких умовах суттєвим фактором, який може вплинути на утримання експортного потенціалу та забезпечення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств є зниження ставок портових зборів, що дозволить значно знизити навантаження на українських виробників-експортерів та надасть їм можливість пропонувати свою продукцію на міжнародних ринках за «прохідними» цінами”, – зазначають у федерації.

За їхньою інформацією, не існує ані економічного обґрунтування розміру ставок портових зборів, ані конкретно встановленого переліку послуг, які оплачуються у складі портових зборів. Тому вартість суднозаходу в українських портах,  порівнюючи із зарубіжними портами, є вищою на 100% – 450%. Додатковий тягар, що лягає на експортоорієнтовані галузі, складає близько 2,3 млрд грн на рік.

У федерації зазначають, що кілька років тому за участю фахівців Світового банку була розроблена методика розрахунку портових ставок. Згідно з цією методикою передбачалося зниження ставок до 60%. У середньостроковій перспективі це передбачало серйозний економічний ефект шляхом залучення вантажопотоків в українські порти.

“Для прикладу, зниження портових зборів з 1 січня 2018 року на 20% дозволило б збільшити вантажообіг в українських портах на 21%, та досягнути рівня в 160 млн тонн у 2019 році. Потенціал зниження портових зборів залишається на рівні 40%-50%. При подальшому зниженні портових зборів на 20% можна було очікувати, що річний вантажообіг у морських портах України у 2021-2025 роках збільшиться до 190 млн т”.

У ФРТУ навели в приклад Німеччину, де, враховуючи ситуацію з пандемією коронавірусу СOVID-19, порт Гамбург ввів мораторій на стягнення платежів за оренду землі та приміщень за три місяці (квітень, травень і червень) та на тримісячний термін ввів мораторій на сплату портових зборів для морських перевізників і перевізників внутрішніми водними шляхами.

Федерація роботодавців транспорту України просить прем’єр-міністра Дениса Шмигаля надати доручення Міністерству інфраструктури України підготувати пропозицію щодо зниження портових зборів у розмірі як мінімум 20% з 1 травня 2020 року, що дозволить наблизити портові збори в Україні до рівня зіставних портів світу.

Читайте також