Рязанцев розповів які суми Укрзалізниця втрачає через земельний податок
Економіка, Новини

Рязанцев розповів, які суми Укрзалізниця втрачає через земельний податок

Укрзалізниця вкотре звернулася до парламентарів та уряду з пропозицією скасувати земельний податок. Про це повідомив директор з розвитку бізнесу УЗ Андрій Рязанцев, пише AgroPolit.comЗа словами Рязанцева, до початку 2019 року УЗ сплачувала земельний податок, але користувалася пільгою. Тому відрахування земельного податку до місцевих бюджетів, на території яких була розташована транспортна інфраструктура, були в 4 рази меншими. Однак рік тому ситуація змінилася.

«З 1 січня 2019 року почав діяти закон № 2628-VIII, який передбачає зміни до Податкового кодексу України та позбавлення АТ «Укрзалізниця» пільги зі сплати земельного податку – зокрема у межах смуг відведення. Тоді державний монополіст став у повному обсязі платити за всю землю, де розташовуються не тільки об’єкти інфраструктури, а й перони, перегони тощо. Обсяг оподаткованої землі збільшився на 209,4 тис. га, розкиданих по всіх областях. Таким чином, обсяг «земельних» податкових відрахувань зріс утричі – з 1,2 млрд грн у 2018 році до 4-4,2 млрд грн у 2019 році», – говорить Рязанцев.

В Укрзалізниці зазначають – витрати на податки є занадто великим тягарем для бюджету і так небагатої державної залізниці.

«Господарство УЗ, як ділянки, майно – це державна власність, якою Укрзалізниця відає, сплачує за неї податки та підтримує у належному господарському стані. Утримання майна – це додаткові 5 млрд грн щороку. Технологія роботи із земляним полотном передбачає регулярне підсилення, відновлення, заміну окремих елементів, стабілізацію ділянок із деформацією ґрунту, відновлення й ремонт всіх захисних і укріплювальних споруд, облаштування під час будівництва двоколійних вставок. Це витрати з бюджету Укрзалізниці. Плюс оновлення тягового рухомого складу та вагонів, закупівля нових електровозів, модернізація та електрифікація ділянок колії та втілення інших інфраструктурних проектів – на все цифра сягає 24 млрд грн на рік», – зазначає Рязанцев.

Замість сплачувати до місцевих бюджетів 4 млрд грн щороку, УЗ мала б отримувати від них на забезпечення пасажирських перевезень, говорить директор з розвитку бізнесу УЗ. Бо відповідно до закону «Про залізничний транспорт», який діє з 1996 року, з місцевого та державного бюджетів мають надходити компенсації за пасажирські перевезення.

«Обсяг збитків лише за 2018 рік – 12 млрд грн плюс капітальні вкладення в пасажирські перевезення понад 2 млрд грн», – відзначає Рязанцев.

За його словами, вихід – не перевантажувати Укрзалізницю несправедливими платежами і включити землі залізничного транспорту, окрім тих, що оподатковуються на загальних підставах, до складу земельних ділянок, які не підлягають оподаткуванню земельним податком.

Раді повідомити Вам, що ми діджиталізуємось і у нас з’явився свій канал в telegram. Підписуйтесь, буде цікаво!

Опитування

Забезпечення маневровими тяговими засобами на станціях завантаження / розвантаження.

Дякуємо за відповідь!

Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.