В УЗ розповіли, скільки потрібно коштів для оновлення локомотивного парку
Новини

В УЗ розповіли, скільки потрібно коштів для оновлення локомотивного парку компанії

Орієнтовний обсяг необхідного фінансування для оновлення локомотивного парку Укрзалізниці становить приблизно 51,2 млрд грн протягом шести років. Про це повідомив член правління АТ «Укрзалізниця» Франтішек Буреш під час засідання міжфракційного депутатського об’єднання «Розвиток сучасних ринкових відносин у сфері енергетичної, екологічної та транспортної інфраструктури задля побудови успішної європейської держави», повідомляє пресслужба УЗ.

«Зараз нам доводиться балансувати між оновленням рухомого складу, модернізацією, переоснащенням, капітальними та поточними ремонтами локомотивів», – пояснив член правління.

Щодо подальшого бачення цього процесу, він висловив впевненість, що Укрзалізниця має підтримувати вітчизняних виробників рухомого складу.

«Незважаючи на те, що є необхідність придбати на найкращих умовах нові локомотиви іноземного виробництва 135АС, 50DC, 20 AC/DC протягом 2020-2025 рр., ми чітко вимагаємо суттєвої локалізації їхнього виробництва на вітчизняних підприємствах. Адже Україна багата на спеціалістів у сфері залізничного транспорту», – зауважив Франтішек Буреш.

Він вважає, що максимальне використання міжнародними виробниками локомотивів українських виробничих потужностей, запчастин та послуг, є стратегічно важливим завданням.

Член правління також повідомив, що до 2025 року планується із залученням українських виробників здійснити відновлення та модернізацію 1023 локомотивів і капітальний ремонт 1049 одиниць тягового рухомого складу. Крім того, вітчизняні підприємства братимуть участь в інноваційних проєктах зі зменшення витрати пального та запровадження енергоощадних технологій.

Франтішек Буреш наголосив, що парк локомотивів Укрзалізниці на сьогодні морально та фізично застарілий: знос електровозів становить 94,4%, тепловозів – 98,3%. Із загального інвентарного парку локомотивів лише 190 одиниць або 5,3% молодші за 25 років.

Нагадаємо, Стратегією розвитку Укрзалізниці передбачено у 2020-2021 рр. здійснити виокремлення функцій з експлуатації та ремонту локомотивів з подальшою передачею до відповідних бізнес-вертикалей, що дозволить централізувати управління витратами у відповідних кост-центрах. Зокрема, передбачено запровадження спеціалізації локомотивних депо на експлуатації і ремонтах, а також їхній розподіл на пасажирські та вантажні з виокремленням маневрових локомотивів. Така реструктуризація є передумовою для лібералізації ринку тяги, адже дозволить забезпечити майбутнім приватним операторам вільний доступ до ремонтних потужностей.

Крім того, додатковим джерелом надходжень для оновлення локомотивного парку Укрзалізниці можуть стати скасування оподаткування земель залізничного транспорту й встановлення нульової ставки ПДВ на внутрішні пасажирські перевезення. Ці заходи, за словами Франтішека Буреша, у сумі можуть забезпечити понад 5 млрд грн додаткових інвестицій.

Забезпечення маневровими тяговими засобами на станціях завантаження / розвантаження.

Дякуємо за відповідь!

Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.