Пошук нового очільника УЗ коштуватиме понад 800 тис. грн
Новини

Топ-події для Укрзалізниці у 2019 році

Укрзалізниця оприлюднила відео, у якому йдеться про ключові події в залізничній галузі минулого року. Серед основних УЗ, зокрема, виділила вихід на IPO, купівлю та оновлення вагонів і локомотивів, старт процесу передачі залізничних вокзалів у концесію. Пропонуємо ознайомитися докладніше з кожною.

Оновлення локомотивів та вагонів

У лютому 2019 року компанія General Electric поставила для Укрзалізниці 30 тепловозів ТE33АC. Зазначимо, що тепловози GE з березня цього року експлуатувалися в регіональних філіях «Придніпровська залізниця», «Донецька залізниця», «Одеська залізниця» та здійснювали перевезення в напрямку промислових підприємств і портів Маріуполя та чорноморського регіону. GE залучені в перевізному процесі на ділянці Запоріжжя — Комиш-Зоря — Волноваха та Долинська — Миколаїв.

Топ-події для Укрзалізниці у 2019 році Також минулого року Укрзалізниця оновила 29 вагонів: термін їхньої експлуатації подовжили на 14 років.  Із вагонів, що пройшли капремонт, торік сформували нічний експрес Київ—Маріуполь, новий поїзд Київ—Чернівці, другий склад поїзда Київ—Запоріжжя—Київ, новий склад поїзда Київ—Лисичанськ.

Окрім того,  компанія у 2019 році прийняла в експлуатацію 18 нових пасажирських вагонів виробництва ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод”. Ідеться про 16 вагонів купейного типу й два — типу СВ.  Нові вагони обладнані кліматичною системою, двома вакуумними туалетами закритого типу. Також у вагонах вдосконалено роботу системи опалення в автоматичному режимі, передбачене встановлення додаткових фільтрів у системи опалення та водяного пожежогасіння. Встановлені більш потужні електричні перетворювачі для безперебійної роботи мікрохвильової печі, а також енергоощадне освітлення.

Топ-події для Укрзалізниці у 2019 році  

Залізничні вокзали – у концесію

У 2019 році Укрзалізниця розпочала процес передачі залізничних вокзалів у концесію. Особливо пожвавило такі наміри менеджменту УЗ ухвалення 3 жовтня вистражданого Закону «Про концесію».

Головними очікуваннями Укрзалізниці від передачі вокзалів у концесію є модернізація їхньої інфраструктури та перетворення цих об’єктів з нерентабельних (збитковість за 2018 р. 405 млн грн) на прибуткові.

Залізничний оператор має намір здати перші вокзали у концесію вже наприкінці 2020 – на початку 2021 року. Насамперед це стосуватиметься вокзалів Києва, Миколаєва, Хмельницького, Дніпра та Харкова.

Топ-події для Укрзалізниці у 2019 році

Перші на IPO

Однією зі знакових дат минулого року для Укрзалізниці стало 29 жовтня. Цього дня Європейський банк реконструкції та розвитку, Міністерство інфраструктури та УЗ підписали угоду про початок процедури первинного публічного розміщення акцій залізничного оператора. Таким чином Укрзалізниця першою з державних компаній розпочала підготовку до виходу на IPO.

Від продажу частини акцій компанії на міжнародних фондових біржах в УЗ очікують отримати  приблизно 3 мільярди доларів, які передбачені на оновлення парку локомотивів упродовж п’яти років.

Підготовка до продажу акцій Укрзалізниці триватиме кілька років. Протягом цього часу компанію перетворять на холдинг з трьох компаній: інфраструктурної, вантажної та пасажирської. При цьому контроль над холдингом (50%+1 акція) залишиться в держави.

Топ-події для Укрзалізниці у 2019 році

Контейнерний «бум»

Зважаючи на те, що основною тенденцією в розвитку світового транспорту є швидке зростання контейнерних перевезень, Укрзалізниця запустила упродовж 2019 року кілька контейнерних поїздів. Наразі 33 контейнерні потяги  курсують на регулярній основі в напрямку міжнародних транспортних коридорів (країни ЄС, Центральної Азії та Кавказу), а також територією України.

За 11 місяців 2019 року Укрзалізницею перевезено 140,6 тисяч TEU контейнерів. Це на 65% більше, ніж за відповідний період 2018 року.

Топ-події для Укрзалізниці у 2019 році

Військовослужбовці замість депутатів

Так, наприкінці вересня 2019 року Укрзалізниця повідомила про переобладнання вокзальних депутатських кімнат на зали очікування для військовослужбовців. Перший такий зал для бійців АТО/ООС запрацював 1 жовтня на Центральному залізничному вокзалі в Києві. Далі були Львів, Одеса, Дніпро, Харків, Маріуполь, Вінниця, Миколаїв, Херсон  та Ужгород.

У залах очікування облаштували кімнату для споживання їжі, санвузли, душ, місця для сидіння, телевізори, холодильники, розетки для зарядки мобільних пристроїв, доступ до інтернету. Окрім того, військові можуть скористатися пральною машиною, прасувальною дошкою з праскою, сушаркою для білизни, кавоваркою та чайником.

Усі зали призначені для короткочасного перебування учасників АТО/ООС за наявності посвідчення, що засвідчує особу, та проїзного документа на поїзд (крім приміського сполучення).

Топ-події для Укрзалізниці у 2019 році

Більше подій дивіться у відео “Укрзалізниця-2019: як ми змінюємося”: