Думка, Новини

Олексій Шахов: Якість роботи керівництва Укрзалізниці в організації перевезення зернових вантажів

Олексій Шахов

Директор ТОВ «Українські аграрні потоки»

Керівництво АТ «Укрзалізниця» декларує, що в 2019 році АТ «Укрзалізниця» перевезло зерна більше, ніж рік тому, тому що працювати вони стали краще. Тобто перевезли більше – працюємо краще.

Клієнти УЗ покращень не відчули, деякі клієнти взагалі вже не можуть користуватися послугами УЗ через низку обмежень.

Що ж відбувається насправді, через які показники збільшилася кількість перевезеного зерна:

  • Маршрутизація?
  • Лояльна тарифна політика?
  • Покращення обігу вагона?
  • Нові локомотиви General Electric?
  • Краща, ніж раніше, організація логістичного процесу?

Усе набагато простіше.

Постійний дефіцит вагонів-зерновозів у період перевезення зернових,  дерегуляція вагонної складової, яка відбулася 19 лютого 2018 року, створили умови для збільшення кількості вагонів-зерновозів. Приватні компанії почали знаходити шляхи використання вагонів приватного парку. Хтось вагони побудував, хтось завіз в Україну вживані з країн СНГ. Кожен вирішив цю проблему по-своєму.

Тож станом на 01.01.18 року, за даними АМКУ, робочий парк вагонів-зерновозів складає 16 648 одиниць.

Згідно з довідкою ГIОЦ УЗ, Парк вантажних вагонів України (за мінусом 1 472 одиниць – вагони неробочого парку УЗ на 19.03.19), робочий парк на 12.12.19 становить приблизно 27 060 вагонів-зерновозів.

Майже за два роки парк робочих вагонів-зерновозів збільшився на 10 412 одиниць або на 62,54%.

Показники, які впливають на кількість перевезеного обсягу, – це кількість вагонів та їхній обіг. Якби загальний обіг з початку 2018 року не погіршувався б, то АТ «Укрзалізниця» мало б перевозити на 62,54% більше зернових, відповідно до збільшення кількості вагонів-зерновозів робочого парку. Охочих на перевезення достатньо.

Відсоток збільшення перевезення зернових не схожий на 62,54%, а це свідчить, що показники обігу вагона погіршилися. Якщо переглянути довідник основних показників роботи регіональних філій АТ «Українська залізниця» (2003-2018 роки), то побачимо, що кожного року основні показники АТ «Укрзалізниця» падають, загальний обіг вагона з 2011 року погіршився на 77%.

   

Декларуючи інформацію, яка не відповідає дійсності, або інформацію, яка не відбиває загальної ситуації справ, керівництво АТ «Укрзалізниця» відтягує процес вирішення певних проблем, чим спричиняє збитки українським підприємствам та економіці країни.

Джерела інформації:

https://info.uz.ua/news/u-zhovtni-2019-r-ukrzaliznitsya-perevezla-rekordniy-obsyag-zernovikh-mayzhe-4-mln-t-andriy-ryazantsev

https://www.uz.gov.ua/files/file/about/investors/%D0%94%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA%202003-2018%20%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%B9%20%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D0%B9_n.pdf

Презентація АМКУ від 05.12.18 року, Дослідження ринку перевезення вантажів залізничним транспортом.