Новини, Укрзалізниця

УЗ намагається перекласти тягар неефективних операцій на вантажовідправників, – Каленков

Президент об’єднання «Укрметалургпром» Олександр Каленков вважає, що замість пошуку ефективності всередині компанії Укрзалізниця намагається перекласти тягар неефективних операцій на вантажовідправників. Про це він сказав під час пресконференції представників галузевих асоціацій на тему: «Реформа Укрзалізниці – альтернатива тарифним ініціативам держмонополії та єдиний шлях до зниження вантажних залізничних тарифів», повідомляє УНІАН.

«Усі знають, наскільки неефективно працює Укрзалізниця. За останні 3-4 роки тарифи зросли більш ніж удвічі, а показники операційної діяльності компанії за цей час знизилися. Зараз в Укрзалізниці хочуть ввести автоматичну індексацію тарифів. Це показує, що в компанії не хочуть ні з ким спілкуватися, а просто хочуть підвищувати тариф. Вони пропонують його підвищувати на обсяг зростання цін промислових товарів, а також хочуть додавати інвестиційну складову», – сказав він, зауваживши, що такою складовою може бути будь-що.

Каленков наголосив, що замість пошуку ефективності всередині компанії Укрзалізниця намагається перекласти тягар неефективних операцій на вантажовідправників.

При цьому, за словами очільника Укрметалургпрому, Укрзалізниця робить більш вигідними транзитні перевезення, зокрема з Росії.

“Транзитом ідуть вантажі, за якими ми конкуруємо з росіянами. Перш за все, за залізною рудою… Річ у тому, що Укрзалізниця надає знижку 50% для транзитних вантажів”, – зазначив він.

Також Каленков повідомив, що бізнес підтримує озвучені плани реструктуризації Укрзалізниці – поділу на трьох операторів – вантажного, пасажирського та інфраструктурного.

«Необхідність цього кроку анонсувалася ще у 2014 році. Але в цьому напрямку так нічого і не було зроблено. Виділення пасажирських перевезень дуже важливо, оскільки вантажні перевізники спонсорують пасажирські перевезення. Також треба робити конкурентним ринок тяги. Протягом багатьох років ми переконалися – якщо ринок монополізований, то він неефективний», – сказав він.

Зазначимо, що в Укрзалізниці на офіційний запит Rail.insider розповіли, як застосовано принцип автоматичної індексації тарифів відповідно до індексу цін виробників останнім часом.

Нагадаємо, Укрзалізниця планує завершити поділ на трьох операторів – вантажного, пасажирського та інфраструктурного – до кінця 2021 року.