Економіка, Новини, Перевезення

АМКУ рекомендує депутатам доопрацювати закон “Про внутрішній водний транспорт”

Антимонопольний комітет рекомендує Верховній Раді доопрацювати ухвалений напередодні в першому читанні законопроєкт “Про внутрішній водний транспорт”. Відповідна рекомендація опублікована на сайті АМКУ.

Зокрема, АМКУ пропонує передбачити в законопроєкті норми, відповідно до яких Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту, затверджує методики розрахунку тарифів на спеціалізовані послуги, що надаються на внутрішніх водних шляхах суб’єктами природних монополій, та розрахунку розмірів лоцманського збору на внутрішніх водних шляхах і встановлює тарифи на ці послуги відповідно до затвердженої нею методики.

Крім того, АМКУ вважає за необхідне передбачити у законопроєкті можливість відкриття ринку послуг з лоцманського проведення суден внутрішніми водними шляхами, тобто можливість доступу до цього ринку суб’єктів господарювання недержавної форми власності за чітко встановленими державою вимогами.
Антимонопольники також звертають увагу, що ст. 15 законопроєкту запропоновано норми, відповідно до яких шляхові роботи (експлуатаційне днопоглиблювання) на внутрішніх водних шляхах не потребують одержання дозволів, зокрема, спеціальних дозволів на користування надрами, а реалізація частини такого ґрунту, яка не може бути використана для виконання шляхових робіт, здійснюється суб’єктами господарювання.

“За таких умов суб’єкти господарювання, які здійснюють шляхові роботи (експлуатаційне днопоглиблювання) на внутрішніх водних шляхах, не будуть сплачувати збір за видачу спеціальних дозволів на користування надрами та рентну плату за користування надрами, та можуть здійснювати фактично видобуток корисних копалин без законодавчих обмежень, які розповсюджуються на надрокористувачів, і реалізувати частину видобутого ґрунту дешевше, тобто отримують певні переваги перед надрокористувачами, що може призвести до спотворення конкуренції на ринку видобування корисних копалин”, – ідеться в повідомленні.

Отже, АМКУ пропонує профільному Комітету Верховної Ради України врахувати зазначені зауваження при опрацюванні проєкту Закону України «Про внутрішній водний транспорт».

Зауважимо, раніше доопрацювати законопроєкт закликали представники бізнесу: Американська торговельна палата, Українська зернова асоціація та Європейська Бізнес Асоціація.

Нагадаємо, 24 квітня Верховна Рада ухвалила законопроєкт “Про внутрішній водний транспорт” у першому читанні. Відповідне рішення підтримали 243 народних депутати. За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, ухвалення цього закону дозволить збільшити річкові вантажоперевезення до 30 млн тонн на рік.

Читайте також