Новини, Укрзалізниця

Іван Юрик: Сьогодні ключовою загрозою для УЗ є несплановане запровадження ринку приватної тяги

Член правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик зазначив, що на сьогодні ключовою загрозою для Укрзалізниці є несплановане запровадження ринку приватної тяги без фундаментальних передумов – фінансування пасажирських перевезень і формування тарифу допуску до інфраструктури. Про це повідомляє медіацентр “Магістраль”.

«Без вирішення питання фінансування пасажирських перевезень з боку держави наслідки для галузі реформи й лібералізації ринку приватної тяги будуть неконтрольованими. Цей ризик чітко артикулюється нами й доводиться до відома уряду та парламенту на тлі дискусій про майбутню модель ринку й ухвалення нового закону про залізничний транспорт», — зазначив Юрик.

За його словами, у рамках реструктуризації Укрзалізниця готується до лібералізації ринку. Зокрема, планує створити ефективного вантажного оператора, який не матиме зобов’язань крос-субсидіювання пасажирських перевезень, збитки від яких сягають 12-13 млрд грн на рік. Він також зауважив, що залізничні пасажирські перевезення в усьому світі фінансуються державою через їхню збитковість.

Він повідомив, що для успішної реформи потрібно вирішити й інше ключове питання — формування справедливого тарифу на допуск до інфраструктури.

Водночас, за його словами, методологія розрахунку тарифу допуску до інфраструктури приватних операторів залежатиме від уряду.

 «Варто зрозуміти одну просту річ: держава стає повноцінним гравцем в залізничній галузі та надавачем фінансів у процесі лібералізації ринку, адже системі необхідне вливання коштів. Сьогодні ж ця система так побудована, що вона всередині збалансовує себе за рахунок крос-субсидіювання. І «все їде» й перевозиться. Під час реформи і розділення бізнесів потрібно буде приймати непрості рішення. Адже у світі ринкової економіки не буває безкоштовного сиру», — розповів  топ-менеджер Укрзалізниці.

Загалом Іван Юрик називає реструктуризацію Укрзалізниці «позитивним явищем», адже в результаті цих змін інвестори більш чітко розумітимуть сегменти бізнесу компанії, їхні прибутковість та маржинальність. Також підвищиться прозорість вантажного, пасажирського та інфраструктурного сегментів Укрзалізниці.

Нагадаємо, Укрзалізниця має підготувати пілотний проєкт із запуску приватної залізничної тяги до кінця 2019 року.

Вартість послуг УЗ з перевезення вантажів.

Дякуємо за відповідь!

Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.

Читайте також